Ανταλλακτικά Μαλλίρης, Κορυτσάς 5, Βοτανικός
default logo

Τo μοτέρ της Renault που «φοράνε» 5 μάρκες

Είθισται στη σύγχρονη εποχή να αλλάζουμε συνεχώς αντικείμενα στην αέναη αναζήτηση να έχουμε πάντοτε το πιο καινούργιο και πιο σύγχρονο. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τους κινητήρες των αυτοκινήτων όπου οι κατασκευαστές τους συχνά παρουσιάζουν καινούργιες εκδόσεις με τεχνολογίες αιχμής.
Ωστόσο, υπάρχει και η περίπτωση του «αν κάτι δουλεύει μην το πειράζεις». Σε αυτήν ανήκει ο κινητήρας 1,5 dCi της Renault μιας και κατασκευάζεται από το 2001, αλλά συνεχίζει με τεράστια επιτυχία μέχρι και σήμερα. Φυσικά, δεν έχει μείνει ίδιος στο πέρασμα του χρόνου, αλλά έχουν γίνει ριζικές βελτιώσεις ώστε να πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων ενσωματώνοντας ασφαλώς διάφορες τεχνολογικές εξελίξεις.

Απόδειξη, συνεχίζει και αποτελεί έναν best seller κινητήρα σε αυτά το εύρος κυβισμού κινώντας πολλά μοντέλα και εκδόσεις στην σύγχρονη αυτοκίνηση. Χρησιμοποιείται τόσο από την Renault, όσο και από άλλα μοντέλα της συνεργασίας με τη Nissan, με αποτέλεσμα να βρίσκεται -για παράδειγμα- τόσο κάτω από το καπό του Clio, όσο και του Nissan Qashqai, ενώ απόρροια της συνεργασίας του Renault-Nissan Group με την Mercedes, κινεί μέχρι και την Mercedes A-Class!

Ο 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρας διαθέτει 3 στάθμες ισχύος και ροπής. Ανάλογα με το μοντέλο διατίθεται με απόδοση 75, 90 και 110 ίππων όπου σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις αποδίδεται στις 4.000 σ.α.λ. , ενώ η ροπή είναι αντίστοιχα 180-200, 200-220 και 260 Nm. Η δε ροπή αποδίδεται σε όλες τις στάθμες ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. εξασφαλίζοντας ικανοποιητική ελαστικότητα στον κινητήρα και κολακεύοντας τα ουκ ολίγα μοντέλα όπου τοποθετείται. Αξίζει να σχολιαστεί εδώ θετικά το γεγονός ότι ακόμα και στην πιο ισχυρή εκδοχή των 110 ίππων, η μέγιστη ροπή αποδίδεται εκεί που αποδίδεται και στις υπόλοιπες χαρτογραφήσεις, κάτι που δεν συνηθίζεται ιδιαίτερα, αφού στις ισχυρότερες εκδοχές κατά κανόνα, η μέγιστη ροπή αποδίδεται λίγο ψηλότερα.,

Πηγή: www.autotriti.gr